PSA grupi ja Fiat Chrysleri (FCA) ühinemisel loodud autotootja Stellantis tõi hiljuti avalikkuse ette lahenduse, mis võimaldab võtta kasutusele vesinik-kütuseelemendi. Esimeses järjekorras hakkavad vesinikku kütusena kasutama Citroëni ja Peugeot’ tarbesõidukid.
Nii Peugeot kui ka Citroën pakuvad esinduslikku valikut elektrilisi tarbesõidukeid, millele lisanduvad juba selle aasta lõpus vesinik-kütuseelementi kasutavad mudelid, et tagada võimalikult pikk sõiduulatus, 100 % heitmevabadus, lühike tankimisaeg ning maksimaalne kandevõime.
Stellantis on koostöös Faurecia ning Symbioga otsustanud keskmise jõudlusega kütuseelemendi kasuks, süsteem koosneb 45 kW koguvõimsusega vesinik-kütuseelemendist, sõiduki põhja alla paigaldatud 4,4 kg (700 bar) mahutavusega vesinikupaagist ning 10,5 kWh akust.
Kütuseelemendi ülesandeks on pakkuda sõidu ajal pidevat ning stabiilset elektrivoogu. Aku on laetav ka vooluvõrgust ning aitab kiirendustel ja salvestab regeneratiivset pidurdusenergiat.
Stellantise toodetud vesinikusõidukid suudavad ühe laadimis- ning tankimiskorraga läbida kuni 400 km (WLTP). Vesinikupaagi saab tanklas täita umbes kolme minutiga. Sõidukite kandevõime ning mahutavus on võrdväärne sisepõlemismootoriga versioonidega, aga nad on 100% heitmevabad.
10,5 kWh akut on võimalik laadida 11 kW laadijaga ning elektrimootor (100 kW, 260 Nm) kasutab sama ajamit, mida kasutatakse täna saadaval olevates täiselektrilistes mudelites.
Uudse kütuseelemendiga sõidukite tootmine algab 2021. aasta lõpus.